Fertileground

Wie kent het dilemma niet? De lopende business vraagt veel tijd en de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten of klantgroepen blijft liggen. Dat is waar fertileground bij kan helpen. En dat doen we niet alleen, maar samen met uw klanten. Client Driven Business Design & Development noemen we dat. Terwijl u de akkers ploegt, gaan wij op zoek naar nieuwe stukken vruchtbare grond. 

Waarom?

Wij willen graag een blijvende bijdrage leveren aan het resultaat van onze opdrachtgevers. Niet om politiek correct te klinken maar omdat wij er energie van krijgen wanneer ons werk iets wezenlijks oplevert. En als het onze opdrachtgevers goed gaat, gaat het ook goed met ons.

Wat?

Fertileground neemt haar opdrachtgevers graag mee op een vruchtbare ontdekkingsreis. Weg van de platgetreden paden. Op zoek naar nieuwe wegen, nieuwe onontgonnen gronden. De klanten van onze opdrachtgevers zijn daarin leidend. Zij zorgen ervoor dat ondernemingen of organisaties bestaan. Door goed te luisteren naar de klanten van onze opdrachtgevers, door beschikbare data te analyseren en te begrijpen welke maatschappelijke en technologische ontwikkelingen een rol spelen, komen we tot nieuwe inzichten. Inzichten die de relatie tussen onze opdrachtgevers en hun klanten kunnen verbeteren. Maar die ook benut kunnen worden voor het ontwikkelen van nieuwe proposities, procesverbeteringen en verbetering van de communicatie. Wat we opleveren is niet een dik rapport maar een werkbaar advies en concrete voorstellen voor ondersteuning bij de implementatie van alle aanbevelingen.

Hoe?

De aanpak van fertileground bestaat uit drie elementen:

insight1. Eerst maken we de grond rijp met customer insights die we verkrijgen door onder andere diepte-interviews, customer journeys, associatieve technieken maar ook data-analyse en het doorgronden van maatschappelijke trends. Deze inzichten vormen de basis voor nieuwe concepten, procesverbeteringen en de communicatie.

 

idea2. In samenwerking met onze opdrachtgevers zaaien we vervolgens de ideeën. Dit doen we bijvoorbeeld door ideation workshops met een brede vertegenwoordiging uit de organisatie, crowdsourcing, analogieën, creatieve confrontatie etcetera.

 

implementation

3. Tenslotte laten we de ideeën wortelen door de implementatie te begeleiden. Daarbij is het ons doel dat onze opdrachtgevers alles wat we bedacht hebben zelfstandig in de praktijk brengen. Daarbij kunnen we hen – in overleg – via ons uitgebreide netwerk van experts (een deel van) het werk uit handen nemen. Maar heel belangrijk, we willen nooit dat onze opdrachtgevers afhankelijk worden van ons.