Interessant wat er hier gebeurt. Het reclamebureau heeft een gaaf ideetje, de Volkswagen marketeers denken “leuk dat moeten we doen” en het complete vak heeft uiteraard hier weer een mening over.

Maar waar is de consument in dit plaatje?? Heeft er iemand over nagedacht eens een onderzoekje te doen bij de Volkswagenrijders (en potentiĆ«le rijders). Wat vinden zij?? Het zal mij niets verbazen dat zij heel weinig vinden, anders dan dat ze vinden dat ze een fijne auto rijden en het misschien lastig vinden dat er grappen over hun auto worden gemaakt. Waarom? We worden iedere dag geconfronteerd met fraude en gesjoemel om ons heen en het lijkt een beetje gemeengoed geworden. Zou een Volkswagenrijder denken dat ze persoonlijk een oor zijn aangenaaid? Nee hoor, ze denken vast dat dit bij alle andere merken ook is gebeurd. En het hoort misschien toch ook een beetje bij het spel om de emissie van auto’s omlaag te brengen? Misschien wel slim van Volkswagen om het zo te doen, het voelt een beetje als belastingontwijking, het omlaag praten van je WOZ, een potlood of pennetje meenemen van de zaak, het niet teruggeven van het kwartje van Kok.

Dus wat moet Volkswagen doen? Heel goed gaan luisteren naar de consument, ondertussen keihard werken om dit issue op te lossen en als dat gelukt is gewoon melden aan de markt. Daarna over tot de orde van de dag. En dat schaamrood? Print dat nooit in een dagblad, want de kleur wordt nooit zoals je het bedoeld hebt. Spuit die maar op de volgende generaties Volkswagen, want zo lelijk is deze kleur ook weer niet.

Comments are closed.